Test digitálního fotoaparátu Kodak EasyShare LS755

Snad káždý výrobce digitálních fotoaparátů má ve své nabídce kompaktní fotoaparáty těch nejmenších rozměrů. Obvykle je jejich tvar téměř idelní kvádr a je tomu tak i u fotoaparátu Kodak EasyShare LS755. Ke standardnímu testu nám jej zapůjčila firma Kodak.

Základní technické parametry aparátu

Velikost čipu 1/2.5” / 5 Mpx
Rozlišení snímků 2592×1728 (3:2), 2282×1712 (3:2), 2048×1536, 1280×960, 640×480, 320×24
Objektiv 36 – 108 mm (ekvivalent 35mm filmu)
Základní clonové číslo f/2,8 – f/4,8 max. clona f/4,7(W) a f/8 (T)
Závěrka 2–1/2000 s
Vyvážení bílé Auto, Slabé automatické, Denní světlo, Žárovka, Zářivka, Stín, Manuální
Blesk Směrné číslo 6 pro ISO 100; dosah 0,5 – 2,2 m (W), 0,5 – 1,3 m (T)
Paměťové medium Interní 16 MB; xD-Picture Card
Hmotnost / rozměry 190 g / 95 mm x 62 mm x 25 mm

Tělo a ovládání aparátu

Kodak LS755 Horní strana

Tělo aparátu je provedeno z hliníku a působí velmi solidním dojmem. Stativový závit nenajdete, což je vzhledem k maximálním expozičním časům škoda. Některé ovládací prvky jsou rozmístěny poněkud netradičně – hlavní křížový volič, který se používá při každém nastavení či pohybu v menu, je vlevo. Protože je aparát prakticky dokonalý kvádr, tak ani tento ovladač nevystupuje z těla a jen díky vybrání v jeho okolí se dá ovládat. Po nějaké době jsem se to (nehtem) naučil. Rozmístění ovládacích prvků si prohlédněte na přiložených obrázcích Za klad považuji velké 2,5" LCD, neboť je vzhledem k velikosti aparátu nadprůměrné a LS755 nemá proto ani průhledový hledáček. Ovládání bych shrnul jednou větou: trošku netradiční, ale dá se na něj bez problémů za pár dní zvyknout. Dokonce lze směrovým tlačítkům „vlevo“ a „vpravo“ přiřadit často užívané funkce .

Dolní strana

CCD, LCD

Zadní strana

CCD má rozměr 1/2,5" a počet efektivních pixelů je přibližně 5 milionů. LCD o rozměrech 2,5" je výborně čitelný i za přímého slunce. Jeho jas je navíc nastavitelný ve třech krocích. LCD disponuje slušnými 207 000 body (862×240) a zobrazovací frekvencí 30 snímků za sekundu (při nízkém osvětlení klesá).

Objektiv a ostření

Objektiv Schneider – KREUZNACH C-Variogon disponuje trojnásobným optickým zoomem s rozsahem 36 mm – 108 mm (ekv. 35 mm) doplněným o pětinásobný digitální zoom. Aparát má tyto nejmenší zaostřitelné vzdálenosti – Supermakro, které je k dispozici pouze při 36 mm ohnisku – 5 cm, Makro 5 cm(W)/40 cm (T), Normální režim 15 cm (W). Manuál udává hodnoty podstatně větší. Ostření je buď vícezónové nebo na střed a lze jej doplnit kontinuálním ostřením. Nejmenší pokrytá plocha má rozměry cca 54 mm x 41 mm.

Zkreslení f 36 mm Zkreslení f 108 mm

Zkreslení je v obvyklých mezích kompaktních aparátů. Mírné soudkovité při nejkratším ohnisku a neznatelné při nejdelším.

Provozní časy a výdrž fotoaparátu

(časy jsou zatíženy reakční dobou na podnět)

Kryt baterie a karty

Na jedno nabití Li-ion baterie KLIC7000 jsem naexponoval 190 snímků. Manuál udává snímků méně. Funkci nabíječky přebírá dokovací stanice, která je součástí balení aparátu.

  • čas zapnutí a vypnutí 2 s
  • první fotografii včetně zapnutí aparátu je možné zhotovit do 2,7 s
  • bez blesku bez namáčknutí 0,7 s
  • bez blesku s namáčknutím 0,2 s
  • sekvence vytvoří maximálně čtyři snímky rychlostí přibližně 1,5 snímku za sekundu.

Blesk

Směrné číslo blesku je 6 pro ISO 100 a má dosah 0,5 – 2,2 m (W), 0,5 – 1,3 m (T). Při použití blesku v protisvětle nedochází k přeexpozici. Intenzitu záblesku lze dokonce manuálně nastavit v rozsahu +/- 1EV v krocích po 1/3EV nebo nastavit plný (neřízený) výkon. Blesk disponuje pěti režimy: vypnuto, zapnuto (vynucený blesk), doplňkový blesk, redukce červených očí a doplňkový současně s redukcí červených očí.

Blesk v protisvětle Blesk v protisvětle

Líbil se vám článek?

Komentáře

Tento článek nemá žádné komentáře

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (0)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram