Test digitálního fotoaparátu Konica Minolta DiMAGE A200

Na loňské PhotoKině představila společnost KonicaMinolta další digitální fotoaparát se stabilizátorem obrazu AntiShake. Tentokrát je jím 8 megapixelový model DiMAGE A200, který svou koncepcí značně připomíná známý a osvědčený model DiMAGE A2. Je tedy A200 jen mladším bratrem A2 nebo se jedná o zcela nový aparát, který jen navazuje na velmi povedenou koncepci předchozích modelů? Více se dozvíte v následujícím redakčním testu.

Obrázek č. 1 – Oficiální snímek aparátu KonicaMinolta DiMAGE A200

Úvod

KonicaMinolta DiMAGE A200

Jak to tedy je? Je opravdu nový A200 jen variací na téma A2? Na jednu stranu se chce říci ano, protože oba aparáty toho mají hodně společného a jsou si i podobné. Na druhou stranu je nová A200 přece jen dosti odlišně koncipovaná a primárně je také určena odlišné skupině zákazníků. Proto bych osobně řekl, že spíše ne. Mnozí se mnou nemusí souhlasit, ale bylo by to asi na delší diskusi. Proto bych chtěl hned úvodem uvést odkaz na stránku, kde je srovnání těchto modelů velmi přehledně zpracováno. V tomto testu se již budeme věnovat jen modelu A200. Kdo by přeci jen chtěl podrobněji prozkoumat i model A2, tak má možnost, protože i tomuto aparátu jsme již věnovali samostatný Test fotoaparátu Konica Minolta DiMAGE A2. V redakčním archívu je pak k dispozici také srovnávací test několika 8Mpix aparátů různých značek.

Obrázek č. 2 – Zadní strana aparátu KonicaMinolta DiMAGE A200

Tělo – provedení a ovládání

Zadní strana

Tělo aparátu je zhotoveno ze silného a odolného polykarbonátového plastu. Tradičně vyniká výbornou ergonomií, a to jak po stránce držení, tak po stránce rozmístění ovládacích prvků. Celková koncepce přístroje připomíná klasickou zrcadlovku. Důraz je kladen na zesílenou úchopovou část pro pravou ruku, v jejíchž útrobách je zespodu ukryta napájecí Li-ion baterie a zboku také slot pro paměťovou kartu CompactFlash. Spoušť je na obvyklém místě a hned vedle je také kolečko pro rolování v nastavovaných hodnotách a podobně. Celkem dobře dostupný je i hlavní vypínač na horní straně. Tam je také základní otočný volič expozičních režimů. Pro pohodlný pohyb v menu je na zadní straně obvyklý křížový volič se středovým potvrzovacím tlačítkem. Kolem něj jsou rozmístěna další ovládací tlačítka – vstup do menu, přehrávání a mazání snímků, ovladače digitálního zoom či zvětšení při přehrávání, tlačítko AEL a FUNC. Samostatný vypínač má také stabilizátor obrazu AntiShake.

Obrázek č. 3 – Úchopová část aparátu KonicaMinolta DiMAGE A200, boční pohled Boční pohled

Přepínání zobrazení mezi LCD monitorem a hledáčkem je také vyřešeno samostatným tlačítkem. Hledáček je realizován jako elektronický se samostatným 11mm TFT LCD zobrazovačem se 235000 obrazových bodů a dioptrickou korekcí v rozsahu –5 až +2 Dioptrie. TFT LCD monitor má úhlopříčku 1,8“ (4,6cm) a má 134000 obrazových bodů. Je uchycen na otočném a výklopném kloubu, který umožňuje nastavení do prakticky libovolné polohy. Monitor lze otočit a zaklopit také LCD směrem k tělu přístroje, čímž je displej skvěle ukryt před poškozením a aparát navíc tuto polohu “pozná“ a automaticky přepne zobrazení do hledáčku. Možnosti nastavení monitoru viz na ukázkovém obrázku č.4.

Obrázek č. 4 – LCD monitor LCD monitor

Na levé straně aparátu jsou pak pod praktickým gumovým krytem umístěny konektory pro externí zdroj, výstup do TV přijímače a také USB konektor pro připojení k PC. Dále je zde přepínače AF/M pro volbu automatického nebo manuálního ostření a hned pod ním tlačítko SHIFT pro rychlejší přístup k vybraným funkcím (například změna clony v plně manuálním režimu). Na spodní straně přístroje jsou pak dvířka pro vložení baterie, ta je navíc opatřena aretací, takže ani při otevření nemůže jen tak samovolně vypadnout. A je zde také standardní kovový závit pro umístění aparátu na stativ. Celkově bych provedení těla hodnotil jako velmi dobré a ergonomicky dokonale propracované. Také design je pěkný a tradičně elegantní černá povrchová úprava aparátu vyloženě sluší, působí velmi seriozním a decentním dojmem. Váhově je aparát přiměřený své velikosti a konstrukci, není ani lacině lehký ale ani obtížně těžký.

Obrázek č. 5 – Levá část aparátu KonicaMinolta DiMAGE A200, boční pohled Levá část - boční pohled

Z pohledu mechanické konstrukce tak lze mít k aparátu snad jen dvě drobné výhrady. První je, že stativový závit je umístěn kousek mimo optickou osu objektivu, což může trošku komplikovat tvorbu panoramat – i když v praxi spíše jen zcela výjimečně. Druhou je samotná velikost celého přístroje, který je poměrně malý. Pro běžné uživatele menšího či průměrného vzrůstu je to spíše výhodou, ale pro uživatele s větší rukou to už může být menší komplikace hlavně při držení.

Líbil se vám článek?

Komentáře

Zobrazit diskusi ke článku ve fóru
  • cc355
    cc355
    02.04.2006 21:50

    Sbiker:
    Tak to je fajn, ať ti to fotí..:-))zatím ahoj

  • Petr Mádlo
    Petr Mádlo
    03.04.2006 13:08

    No začal sem se o nějaký foťaky zajimat a zatim mi tenhle vychazi jako nejlepši v poměru cena vykon- asi doněj pudu.

  • cc355
    cc355
    03.04.2006 19:23

    Chuckan:
    Tak dneska mi ho dovezli...je to paráda, manuál má 170 stránek...:-))) umí to snad úplně všechno, mám z toho radost..:-) zatím jsem udělal asi jen 50 fotek, ale to změní..:-) jdi do něj.

  • Petr Mádlo
    Petr Mádlo
    04.04.2006 21:51

    cc355:
    Hele tak ho chci objednávat, kde si ho objednal- kde maj nejlepši cenu???
    Jo a zajima mě jestli u toho je karta asi ne co, to ji budu muset koupit zvlašt co by ste mi doporučily??

  • Petr Mádlo
    Petr Mádlo
    06.04.2006 11:49

    Tak tahle mašinka už se hodně blbe schanim, obvolal sem ai deset obchodu a za rozumnou cenu do 13 000 a nemožné ho sehnat. Už se nevyrabí a ve skaldech už nejsou.

Pro vkládání komentářů musíte být přihlášen.

Komentáře k článku (30)

Tisknout článek

Tip na článek

KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL
KONTRAST JAKO ZÁKLAD (NEJEN) BAREVNÉ SKLADBY OBRAZU, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 14. DÍL

Čtr­náctý díl se­ri­álu „Škola barvy od Mi­s­tra Jana Po­hrib­ného“ je vě­no­ván té­matu KON­TRAST JAKO ZÁ­KLAD (NEJEN) BA­REVNÉ SKLADBY OB­RAZU. 

Cvi­čení: Vy­tvořte ale­spoň 2 kre­a­tivní fo­to­gra­fie, kdy každá bude vý­razně po­sta­vená na jed­nom z ba­rev­ných kon­trastů, pří­padně i na kom­bi­naci více kon­trastů v jed­nom snímku.

Doporučujeme

Nejčtenější články

Nejčtenější fototesty

FotoAparát.cz - Instagram